13 Nisan 2011 Çarşamba

A Petal (Ggotip) 1996



Filmin Adı: A Petal
Orjinal Adı: Ggotip
IMDB Puanı: 7,6
IMDB Linki: http://www.imdb.com/title/tt0114119/
Yönetmen:Sun-Woo Jang
Yıl:1996
Ülke: Güney Kore
Tür:  Dram
Torrent: 
http://www.asiatorrents.com/index.php?page=torrent-details&id=df2080ace3ca3d9f1ec301db19ba048aaaa94b2a



Gerçek olaylardan esinlenilerek yazılmış bir hikaye...


Film, aklını yitirmiş ve kimsesiz olan bir genç kızın, başı boş olarak sokaklarda dolaşırken, yolda gördüğü bir adam'ın peşine takılması ile başlıyor.
Flashback'ler ile hikayenin tamamını öğrenebildiğimiz bu filmden bahsedecek olursak, 1980 yılında, askeri darbenin yönetime el koymasının yıl dönümünde yaşanan, yapılan protestolarda askerlerin yüzlerce göstericiyi katlettiği Gwangju katliamında, Annesi öldürülen genç kızın bu olaylar sonrasında tamamı ile değişen yaşamından bahsetmektedir.Annesinin öldürülme anı, kendisinin de içinde bulunduğu katliam anlarının görüntüleri gözünün önünden gitmemektedir.Olaylardan sonra evsiz, kimsesiz kalan ve akli dengesini de yitirmiş olan kızın kötü muameleye ve de defalarca tecavüze maruz kaldığını film boyunca izliyoruz.
Yaşanan siyasi olayların bir hayatı ne derecede ''kötü'' olarak etkileyebileceğini Yönetmen bu filmde yeterince gözler önüne sermiş.Gösterildiği yıllarda bir çok festival'den ödüllerle dönen bu filmi şiddetle tavsiye ediyorum.


Puanım 8/10.


İyi Seyirler.

8 yorum:

  1. The last witness , filmini'de upload yapabilirmisiniz acaba, tesekkurler.

    YanıtlaSil
  2. Film yüklemesi yapmıyoruz ama hangi filmden bahsediyorsan, imdb linkini alabilir miyim? Aynı isimli çok film var, belki http linki bulabilirim senin için.

    YanıtlaSil
  3. Cok Tesekkur ederim, ben aradim ama bulamadim You tube 'ta tai montajli olarak var ingilizce yada turkce sub, yok bulamadim,

    Ben bu filmin resimlerini Guney Kore Sinemasi ,sayfasinda gormustum, The Last Witness-Heugsuseon(2001) Ilginiz icin tekrar cok tesekkur ederim, Ingilizce yada turkce sub, olabilir. tesekkurler.

    YanıtlaSil
  4. Bu da altyazısı http://www.sarangni.info/mov/0297168/heugsuseon.html

    YanıtlaSil
  5. Tesekkurler ,ben bu konularda biraz cahilim sanirim o yuzden kusura bakmayin ,ama; filmiindirdikten sonra ,alt yaziyida indiriyoruz ,peki sonra nasil mix yapacagiz bunlari, yani nasil bir araya getirecegiz,bilmiyorum, yinede tesekkurler,sagolun.

    YanıtlaSil
  6. wanick estağfurullah.
    Bana e-mail adresini verirsen detaylı anlatırım.Çok fazla kafa karıştırıcı bir olay değil, basit yolla anlatırım :)

    YanıtlaSil
  7. cok tesekkur ederim uzun zamandan beri ogrenmek istiyordum ama cevremde sora bilecegim kimseler yoktu sagol tesekkurler perthwavda at gmail com tesekkurler.

    YanıtlaSil
  8. Çok etkiledi film beni... Hele ki annesinin ölümü ve kızın yaptığı...

    YanıtlaSil